Tillbaka till framtiden

Nya Il Convito

Back to the futureDet var en lång och strapatsrik resa. Min resa in och ut ur islam. Det började när jag i mellanstadiet fick reda på att min biologiske far var iranier. Min mamma är svenska, jämtländska för att vara mer exakt, och jag växte upp med henne och hennes nye make som kom från Kenya. Min biologiske far hade försvunnit och vi hade ingen kontakt.

I sjuttonårsåldern tog jag kontakt med muslimer, några iranska kemistudenter i Uppsala, och lärde mig lite om islam. Bland det första jag lärde mig var att det fanns sunnimuslimer och shiamuslimer. Eftersom min far var iranier och shiamuslim var jag mest intresserad av shiaislam. Jag såg det kanske delvis som en förberedelse inför ett nytt liv med min iranska far. Jag minns inte exakt, men jag det kändes som om jag kom närmare honom, vilket är lite lustigt för när jag väl träffade honom visade han sig…

View original post 937 more words

Leave a Reply

